اقدام به ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

گام نخست در خواستگاری

گام نخست در خواستگاری، کدام است و اقدام به چه شکلی پیامدهای منفی دارد؟

گام نخست اصولی در خواستگاری، قرار خواستگاری از طرف مادر(در صورت فقدان مادر، کسی مانند خواهر بزرگتر، مادربزرگ یا خاله که جای مادر را پر کرده اند.) پسر است که باید پس از تحقیقات اولیه صورت گیرد. تحقیقات مختصر قبل از قرار، لازم است تا پس از خواستگاری به علت نبودن ملاک های اولیه مورد نظر خانواده پسر در دختر، مجبور به گفتن پاسخ منفی نشوند. خواستگاری های نسنجیده و پاسخ منفی پسر، آثار روحی نامطلوبی بر دختر می گذارد.

قرار ملاقات با مادر دختر و در صورت فقدان مادر، با کسی که جایگزین او است، گذاشته می شود.

خواستگاری به هر شکلی جز این آغاز شود، پیامدهای منفی خواهد داشت.
خواستگاری پسر از دختر در محیط کار یا تحصیل و یا خیابان، در شأن دختر نیست(رجوع به پست های مربوط به شیوه های نادرست ازدواج).

خواستگاری دختر از پسر، چند مشکل جدی را ایجاد می کند(رجوع به پست های مربوط به شیوه های نادرست ازدواج).

خواستگاری مادربزرگ بدون هماهنگی با نوه خود و خانواده اش، واقعی نیست و نمی توان به آن اطمینان کرد.
واسطه کردن عمه و خاله و همسایه، از ترس شنیدن پاسخ منفی درست نیست؛ زیرا ممکن است به طور غیر واقعی (بعلت حسادت، خواستگاری دختر برای پسر خود و...) از طرف دختر به خانواده پسر پاسخ منفی بدهند.

قرار ملافات مادر با دختر در بیرون از منزل، خلاف شأن دختر است(تقاضای ملاقات پسر به وسیله پدر دختر در خیابان، پارک یا داخل خودرو قبل از اجازه خواستگاری، به غرور او لطمه می زند و ممکن است در صورت سرگرفتن وصلت، در زندگی زناشویی عقده گشایی کند. در صورتی که پدر دختر تمایل دارد پسر را قبل از خواستگاری از نظر ظاهری ببیند، در محیط کار، تحصیل و ... می تواند او را مشاهده کند.).

اگر مادر مایل است پیش از خواستگاری، دختر را از نظر ظاهری ببیند می تواند بدون اطلاع دختر، او را در محل تحصیل، محل کار، محافل و مجالس و حتی در خیابان از دور مشاهده کند.
 

در گفتگوی اولیه تلفنی برای قرار ملاقات، سوال درباره جزئیات لازم نیست، بلکه درباره مسائل کلی و اصولی از قبیل وضعیت خانواده از جهت اعتقادی و فرهنگی و درباره سن، تحصیلات، وضعیت شغلی، شهر محل زندگی و مسأله خدمت نظام وظیفه صحبت می شود.

گفتن بیماری حاد یا خاص و ازدواج پیشین، در تماس تلفنی لازم نیست، زیرا جزو مسائل خصوصی دختر و پسر است و پس از خواستگاری و در صورت توافق کلی، در پایان جلسه اول گفت و گو مطرح می شود.
مطلوب این است که مادر دختر-گرچه از قبل با دختر خود از جهت ملاک ها و معیارها هماهنگ شده باشد- فرصتی بخواهد تا مسأله را با دختر خود در میان بگذارد و بعد برای مادر پسر وقت ملاقات تعیین کند. این رفتار، هم شأن دختر را بالاتر می برد و هم فرصتی برای تحقیقات اولیه به خانواده دختر میدهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





24 آبان 1389برچسب:اقدام به ازدواج, :: 23:42 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 215
بازدید کل : 70291
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1